وبلاگ

جدید ترین ابزار های گرافیکی و نکات های آموزشی طراحی گرافیک

:: تفاوت بنر فلت و بنر رئالیسم

0

تفاوت بنر فلت و بنر رئالیسم

تفاوت بنر فلت و بنر رئالیسم در چیست ؟ کدام طرح موفق ؟ کدام طرح جذاب تر ؟ کدام را انتخاب کنیم ؟ اینها سوالات بیشتر طراحان و وبمستر های نه تنها ایران بلکه جهان می باشد .

تفاوت میان سبک های فلت و رئالیسم به قول معروف ” از زمین تا آسمان ” است ، تفاوتی که اگر هم طراح نباشید با مشاهده بعضی از پروژه های طراحی می توانید به راحتی در اولین نگاه سبک طراحی ها را از هم جدا کرده و مشخص کنید .

 

تفاوت بنر فلت و بنر رئالیسم

میتوانید تفاوت بنر فلت و بنر رئالیسم در مطلبی که در زیر توضیح داده اییم فرا بگیرید

اولین توضیح را با بنر فلت شروع می کنیم :

طراحی بنر فلت اولین بار در ایران توسط ثامن بنر افتتاح و اجرا شد ، قبل از اجرا شدن توسط تیم ثامن بنر اجرای پروژه های فلت در طراحی وب سایت مورد انجام بود باید بدانید بسیاری از طراحان خارج از صنف طراحی گرافیک در ایران این سبک بسیار زیبا را در اینترنت جهانی رشد و اجرا کردند .

تیم طراحی ما با توجه به مشاهده نمونه وب سایت های فلت که به سادگی و زیبایی فوق العاده حرفه ایی اجرا شده بود تصمیم بر آن گرفت یک سبک متفاوت در تبلیغات را اجرا و استارت دهد ، طراحی بنر فلت ! بعد از اجرای این پروژه موفقیت آمیر در اوایل اجرای این طرح بسیار برای وبمستر های ایرانی تازه و نو بود به طوری که از هر تبلیغ دهنده ایی در اینترنت از این گونه بنر ها استفاده می کردند .

تخت بودن طراحی ، حجم مناسب ، سادگی ، رنگ های فوق العاده ، متحرک سازی زیبا ، تغییر رنگ بگ گراند به صورت منظم در هر اسلاید و … از ویژگی های بنر فلت می باشد ،  البته ویژگی های این سبک بنر فقط به این نوشته ها منتهی نمی باشد .

برخی از ویژگی های بد این سبک بنر این می باشد در سایز های زیادی همانند ۱۲۰×۲۴۰ | ۱۲۵×۱۲۵ به خوبی قابل اجرا نیست به طوری بعد از طراحی بنر بسیار ساده می باشد زیرا برخی از متن هایی که در بنر فلت طولانی می باشد در سایز های ذکر شده جایی برای قرار دادن نیست و ممکن است بنر شما از حالت حرفه خارج شود و به بنر بسیار عادی تبدیل شود .

برخی از نمونه کار بنر فلت :

توضیح دوم و پایانی را با بنر رئالیسم آغاز می کنیم :

طرح های رئالیسم در زمان بسیار قدیمی که اینترنت به روی کار آمد وجود دارد ، خلاصه سبک رئالیسم سه بعدی بودن و افکت های براق و زیبا می باشد ، رئالیسم در کلمه دیگر هم قابل تعرفه هست کلمه ایی که به ایرانی تبدیل شده است ” واقعگرایی ” طرح های رئالیسم و چه بهتر بگوییم واقعگرایی بیشتر مورد استفاده در سایت های شرکتی و شرکت های بزرگ می باشد که اهمیت زیادی بر روی وب سایت های خود ندارد منظور بنده شرکت های بزرگ ایرانی می باشد که بیشتر توزیع محصولات غدایی و … یا حتی وب سایت های شخصی همچون آقای روحانی که طراحی و اجرا آن به صورت سبک قدیمی یا همام رئالیسم می باشد .

بنر رئالیسم هم همین موضوع را دارد ، طراحی سه بعدی ، استفاده از افکت های فوق العاده سنگین ، حجم متوسط به بالای بنر ، دارای رنگ های جذاب و براق و .. بسیاری از ویژگی های دیگر می باشد .

از نظر تبلیغات بنر رئالیسم بیشتر مورد استفاده نبوده است ، نه به دلیل حجم بالای بنر بلکه طراحی که انجام می شود باید طبق قوانین باشد به فرض مثال استفاده نکردن از عکس محصولات وب سایت در بنر – استفاده نکردن از ایکون های بی کیفیت ، بنر های که به سبک واقعگرایی طراحی می شود بسیار جذاب تر از بنر فلت می باشد اما انتخاب ما برای اثر گذاری کمپین تبلیغاتی خود استفاده از بنر فلت یا حتی بنر معمولی می باشد که می تواند در کمپین های مهم به شما تبلیغ کنندگان کمک کند.

برخی از نمونه کار بنر رئالیسم :

بازدید : 189 نفر | منتشر شده در سه شنبه ۲۶ اسفند ۹۴

برچسب ها

بخش دیدگاه

Comments are closed.