وبلاگ

جدید ترین ابزار های گرافیکی و نکات های آموزشی طراحی گرافیک

:: در کسب و کار چرا بازخورد مشتریان اهمیت زیادی دارد ؟

2

در کسب و کار چرا بازخورد مشتریان اهمیت زیادی دارد ؟

بازخورد مشتریان اصطلاحی تجاری است که به پروسه‌ی نظرخواهی از مشتریان درباره‌ی یک کسب‌وکار، محصول یا خدمت گفته می‌شود.
بازخورد مشتریان بسیار مهم است زیرا برای بازاریابان و صاحبان کسب‌وکارها دیدگاهی فراهم می‌کند که توسط آن می‌توانند سطح تجارت، محصولات و یا به طور کلی تجربه‌ی مشتریان را ارتقا دهند.
در ادامه ۵ دلیل اصلی اهمیت دریافت بازخورد از مشتریان را مشاهده خواهید کرد.

۱- به بهتر شدن محصول یا سرویس کمک می‌کند.
گوش دادن به مشتریان تنها راه حصول اطمینان از این موضوع است که محصول یا خدمتی را ارائه دهید که آنها واقعاً می‌خواهند. دریافت بازخورد از مشتریان عموماً برای روند گسترش و پیشرفت محصولات استفاده می‌شود تا تضمین کند محصول نهایی همان چیزی است که مشکل خریدار را حل می‌کند یا نیاز او را پاسخ می‌دهد. خلاق‌ترین شرکت‌های دنیا در ارائه‌ی محصولاتی که نیاز خریدار را پاسخگوست و انتظاراتش را برآورده می کند پیشتازند. اپل، ویرجین و دل را در نظر بگیرید.

در دنیای پر از رقابت تجاری کنونی، شرکت‌هایی که بازخورد مشتریان را در رشد و گسترش محصولاتشان می‌گنجانند می‌توانند در رقابت پیشی بگیرند، وفاداری مشتریان پرتوقع را کسب کنند و طرفداری خریداران شیفته‌ی آن نوع از محصولات را بدست آورند.

در کسب و کار چرا بازخورد مشتریان اهمیت زیادی دارد ؟

 

۲- بهترین روش برای سنجش میزان رضایت مشتری است.
سنجش رضایت مشتری به شما کمک می‌کند تا دریابید محصولات یا خدمات‌تان انتظارات وی را برآورده می‌کند یا حتی از آن پیشی می‌گیرد یا خیر. پرسشنامه نظرسنجی خریدار به شما کمک می‌کند تا میزان رضایت مشتری را بسنجید.

این پرسشنامه‌ها می تواند حضوری، از طریق ایمیل، تلفن، وب‌سایت یا اپلیکیشن موبایل باشد. استفاده از سوالات آماری کمک می‌کند چگونگی رضایت یا عدم رضایت خریداران را در طول زمان ارزیابی کنید.

۳- دیدگاه قابل اجرایی را فراهم می کند تا بتوان تجربه مشتری را بهبود بخشید.
بهبود تجربه مشتریان، از اولین دلایل دریافت بازخورد از آنهاست. موفقیت جدید و حفظ مشتریان سابق همواره دشوارتر می‌شود. ارائه‌ی یک تجربه‌ی عالی باعث می‌شود مشتری به سوی شما بازگردد و شما را به دوستانش پیشنهاد دهد که بهترین روشی‌ست که توسط آن می‌توانید در رقابت پیروز باشید.

برای ارائه‌ی یک تجربه‌ی عالی باید از مشتریان بپرسید که چه می‌خواهند و از این دیدگاه برای ایجاد یک تجربه‌ی پایدار و عالی استفاده کنید. اگر بتوانید تجربه بهتری از سایر رقبای خود ارائه دهید، خریداران به شما وفادار می‌مانند و از پیشنهادات وسوسه‌انگیز رقیب چشم‌پوشی می‌کنند.

۴-مشتری شما را به خاطر می‌سپارد.
دریافت بازخورد از مشتری خط ارتباط مستقیمی را با او فراهم می‌کند. یک مشتری خشنود و راضی شما را به خاطر می‌سپارد. نظرسنجی‌های منظم باعث می‌شود که نبض کار را در دست بگیرید.

۵-اطلاعاتی عینی فراهم می کند که توسط آن می‌توانید تصمیمات تجاری بهتری بگیرید.
بهترین تصمیمات بر پایه‌ی اطلاعات بنا می‌شوند نه حدس و گمان. در بسیاری از اوقات صاحبان کسب‌وکارها و بازاریابان بر پایه‌ی اطلاعات نادرست، تصمیمات بزرگی می‌گیرند. نظر و بازخورد مشتریان، اطلاعات عینی خوبی فراهم می‌کند. شما می‌توانید نقطه نظرات واقعی در مورد چگونگی احساس خریداران راجع به محصول یا خدمتی که ارائه می‌کنید را جمع‌آوری کنید.

منبع و گرفته شده : blog.clientheartbeat.com

بازدید : 12 نفر | منتشر شده در سه شنبه ۶ آذر ۹۴

برچسب ها

بخش دیدگاه

Comments are closed.